ما ايرانی بی تبعيض می خواهيم

پايگاه رسمی شبکهء جهانی سکولارهای سبز برای دموکراسی و آزادی در ايران

                            

بازگشت به صفحهء اول

رضا حسين بر، «سکولار سبز بلوچ!» و

«جریان روشنگری در بلوچستان»

نقل از سايت جديد تأسيس «استون»

توضيح: اخيراً نشريه ای اينترنتی به نام «استون، نشريهء آنلاين سيستان و بلوچستان» ظهور کرده که اگرچه خود را سخنگوی «جريان روشنگری در بلوچستان» می داند، متأسفانه صفحهء «دربارهء ما»ی آن هنور سفيد مانده است و معلوم نيست آن را چه کسانی و با چه مقصدی هدايت می کنند. اما در اينکه گردانندگان آن با شبکهء سکولارهای سبز ايران مشکل دارند و به بهانهء بلوچ بودن آقای دکتر رضا حسين بر، عضو شورای هماهنگی شبکه، و از طريق حمله به ايشان شبکهء ما را  در تير رس خود گرفته اند شکی نيست. برای نمونه يکی از مطالبی اين سايت را نقل می کنيم تا مطلب برای خوانندگان سايت ما نيز تا حدی روشن شود.

 

در طی ماه‌های اخیر که نشریهء استون برخی سوالات بی پاسخ و ابهامات حل نشده پیرامون رویکرد فعلی اپوزیسیون بلوچ مطرح نموده و مورد کنکاش قرار داده است؛ متاسفانه برخی چهره‌های شاخص جریان رادیکال و تمامیت خواه اپوزیسیون مواضع تند و خشم‌آلودی علیه این سایت تحلیلی و مستقل اتخاذ نموده‌اند.

از جمله اشخاصی که به شدت از نقد و تحلیل‌های نشریۀ استون احساس خطر نموده و با جوسازی علیه استون سعی بر انحراف اذهان عمومی از حقایق تلخِ مستولی‌ بر عملکرد خود دارند، نیستند جز دو عضو سابق سازمان مخوف رژیم پهلوی "ساواک"!

مهراب سرجو که هم اکنون مفتخر به دستیاری میرسلیمان داوود؛ خان کلات و یا بقول خودش شاه بلوچستان! شده؛ و رضا حسین‌بر که دبیر هماهنگی شبکه سکولارهای سبز است و مسئولیت لابی‌گری میان گروه‌های جدایی‌طلب و سکولارهای سبز را عهده‌دار است و از آنجائی که ایشان سخنگوی جندالله در لندن نیز می باشد، احیاناً سبزهای انحلال‌طلب را از رهنمودها و راهگشایی برادران تروریست خود در جندالله مستفیذ و مسرور می‌فرماید!

گذشته از مسایل موصوف که تصویری است از روزمرگی‌های اپوزیسیون بلوچ و همفکران سبزشان، آقای رضا حسین‌بر اخیرا در صفحه فیسبوک خود به نکاتی اشاره نموده که تا حدودی حائز اهمیت و توجه به نظر می‌آید.

رضا حسین‌بر در جواب یکی از کاربران فیسبوک که نحوۀ رفتار خشونت محور و انتقاد ناپذیر برخی از چهره‌ای اپوزیسیون بلوچ از جمله آقای رضا حسین‌بر را به وی متذکر شده است، چنین پاسخ می‌دهد که: "در این 33 سال به من انتقاد شده، به هیچ بلوچ دیگری نشده است". البته رضا حسین‌بر مدعی است که از انتقادها استقبال می‌کند، اما در ادامه واضح‌تر می گوید که: "تا کنون جواب هیچ منتقدی را نداده‌ام".

قابل ذکر است پس از اینکه نگارنده در مطلبی به برخی فضاسازی‌های هدفمند صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی علیه خود و سایت استون پاسخ داد، رضا حسین‌بر این موضوع را در صفحه فیسبوک خود قرار داد، بدین صورت بدون آنکه نگارنده دخالتی در بحث های مد نظر رضا حسین‌بر داشته باشد، وی در اظهاراتی تلخ چند واقعیت انکار ناپذیر را مورد تاکید قرار می‌دهد.

اینکه آقای حسین‌بر می‌گوید در طول 33 سال اخیر آنگونه که خود اقرار می‌کند، تنها کسی بوده است که بیش از همه آماج انتقادات و مخالفت‌های عوام و دیگر طیف‌های سیاسی اپوزیسیون قرار گرفته، هرچند دور از انتظار نیز نبوده است، اما به هرصورت معرف شخصیت، عملکرد و نتیجه مواضع و سیاست وی و صد البته همفکران اوست.

بی‌گمان هر شخصیت و تفکر که بتواند اندک مقبولیتی حاصل نماید، اینگونه که آقای حسین‌بر نیز صریحاً به آن اشاره می‌کند، هدف اشاره انگشت منتقدین نخواهد بود و مواضع او مورد تقبیح روشنفکران و خیرخواهان این جریان قرار نخواهد گرفت.

بعلاوه ایشان با اشاره به خاموشی خود در برابر انتقادها و مهر سکوتی که بر لب زده است، سوء‌ظن پرسشگران نسبت به این جریان را تقویت می‌نماید! پرسش‌هایی که هیچگاه به پاسخ نرسیده‌اند و با مغلطه و روش‌های گمراه کننده به حاشیه رانده می‌شوند ...

روشی که رضا حسین‌بر بعنوان مبنای کار وبلاگ‌نویسان معرفی می‌کند، شالودۀ ذهنی وی و جریان رادیکال و البته منزوی اپوزیسیون بلوچ را نمایان می‌سازد.

وی ضمن اعتراض به تحلیل‌ها و روشنگری‌های سایت "استون" ، چنین منشی را مناسب زمان حال نمی‌داند و معتقد است یک وبلاگ‌نویس خوب آنست که؛ "یا خاموش باشد و یا راه را برای او و برادران مکتبی‌اش در فرقه جندالله که در بلوچستان قد علم کرده‌اند، سد نکند و تراوشات ذهنی هیچکس حق ندارند در مسیر مخالفت با این مکتب قرار گیرد..!"

این نکته نیز قابل تأمل است که وی در گپ و گفتی که با یکی از کاربران فیسبوک داشته، صحت و درستی محتوای سایت استون را با اطلاع کامل از رخدادهای خارج از کشور و شرایطی که بر اپوزیسیون بلوچ حاکم است، مورد تائید قرار می‌دهد.

نقل از صفحه فیسبوک رضا حسین بر: "من در جریان کارهایی که در خارج از کشور می‌شود هستم. اطلاعات درستی از طریق منابعی خاص به استون می‌رسد".

۱۳۹۱/۱۰/۲۳  

http://estoun.org/NewsDetail.aspx?itemid=207

 

seculargreensnetwork@gmail.com